Arbeidsområder for frivillige

Her finner du nærmere informasjon om de ulike arbeidsoppgavene du kan jobbe med under årets Blues in Hell 

Rigg festivalhotell – det magiske marked

Dette er gruppen som står for opp og ned rigg av det magiske marked, salgsboder og scener, oppheng reklame for våre samarbeidspartnere og plassering av møbler osv. inne på festivalhotellet Scandic Hell. Hotellet er festivalens konsertarena med fire scener som skal rigges opp fra onsdag 2. september, samt rigges ned igjen søndag 6. september.

Men det er en god del forberedende jobbing i ukene og dagene før festivalen starter også med tilpassing av de ulike elementene til det magiske markedet. Det være seg snekring, maling, tapetsering, reparasjon av retromøbler og lamper osv. Festivalen har et eget verksted i Stjørdal, og dette er et samlingspunkt for disse aktiviteter gjennom sommeren.

Gruppen har også ansvaret for alle endringer av elementer under festivalen, som f. eks plassering av stoler før og etter konserter med sittende publikum. Det kan bli noen tunge løft, men vi prøver i størst mulig grad å overlate de tunge løftene til maskiner. Med andre ord er dette en gruppe med mye praktisk og fysisk arbeid.

De viktigste egenskapene her er godt humør og stå på-vilje.

Miljø

Du er engasjert, oppmerksom, bryr deg om miljøet og skaper trivsel der du går! Under festivalen bidrar du til et rent, ryddig og trivelig festivalhotell i samarbeid med renholdsavdelingen til Scandic Hell.

Kildesortering, rydding av glass, holde toaletter og inneområdene rene, samt avfallshåndtering er en del av oppgavene. Jobben du gjør skaper et godt miljø for alle som er på festivalen: frivillige og publikum, så vel som artistene. Du trenger ingen erfaring da du får full opplæring. Ofte vil dere gå sammen to og to under festivalen, slik at oppgavene går lettere og fortere (verv gjerne en venn til å bli med). Du er en del på farten, så det kan lønne seg å ha på gode sko. Bonusen er at du får med deg musikken og stemningen, samtidig som du går rundene både inne og utafor festivalhotellet.

Transport

Som sjåfør henter og bringer du våre artister i forbindelse med deres opphold hos oss. Til og fra flyplassen, mellom festivalhotell og andre arenaer etc. Her kreves det fleksibilitet med tanke på arbeidstider, du må være minst 23 år, være glad i å kjøre bil og kunne slå av en prat med ”hvem som helst”.

Vi søker spesielt deg som kan være med og kjøre på dagtid gjennom hele festivaluka. Toyota Hell Bil skaffer alle våre biler.

Artistvertskap

Som artistvert blir du en del av et team som jobber for at artistene skal ha et gjestfritt og upåklagelig opphold i Hell. Som artistvert skal du være tilgjengelig for artisten helt fra de ankommer til de drar – 24/7. Dere skal serve artisten i forhold til innhold i rider, oppmøtetider og øvrig tilrettelegging. Her må man beregne å jobbe så mye som artisten krever, og noen krever mye, mens andre krever mindre. Ingen kommer tettere på artistene en de som jobber i denne gruppen. Det er ønskelig at du har jobbet med lignende tidligere.

Salg

Under festivalen er det salgsgjengen som ordner med salg av billetter, T-skjorter, CD’er og annen merchandise for festivalen og artistene. Her trenger vi kreative og serviceinnstilte personer som liker å jobbe med salg.

Salg – Billetter

Gruppen har som hovedoppgave å selge billetter og festivalpass til publikum. Billettselgerne bytter også forhåndskjøpte billetter mot adgangsbevis/ festivalarmbånd. Denne gruppen er Blues in Hells viktigste ansikt utad, da dere er våre festivalgjesters første kontaktpunkt. Gruppa må derfor være hyggelige og serviceinnstilte. Det vil også være behov for hjelp til med salg av festivalpass i tilknytning til andre arrangement i forkant av festivalen. Spesielt nevner vi alle lørdagene i august, samt i perioden 2. – 5. september hvor Blues in Hell vil ha en egen, fast festivalstand i gågata i Stjørdal sentrum.

Salg – Festivalartikler

En viktig del av festivalen er salg av artikler/ merchandise for Blues in Hell og artister/band som gjester oss. Du tilbringer tiden i festivalens merchandise-bod.

Litt butikkerfaring kan være en fordel, men ikke en nødvendighet, da vi prøver å sette sammen et team som kan utfylle hverandre. Er du en kreativ person som kan vareeksponering, samt at du er god til å selge, passer du perfekt inn.

Det vil også være behov for hjelp til salg av årets t-skjorter i tilknytning til andre arrangement i forkant av festivalen. Spesielt nevner vi alle lørdagene i August, samt i perioden 2.9 – 5. september, hvor Blues in Hell vil ha en egen, fast festivalstand i gågata i Stjørdal sentrum.

Vakthold

Som en del av vaktteamet vil du inngå i festivalens største frivilligteam, og få ansvar for blant annet adgangskontroll og øvrig kontroll av scener, nødutganger og festivalhotellet i sin helhet. Den aller viktigste oppgaven er å sørge for at folk trives og at det er ro og orden på festivalområdet. Denne jobben gjøres i samarbeid med Scandic Hell sitt innleide vaktkorps. Blues in Hell har en profesjonell vaktledelse med god erfaring dersom behovet for inngripen skulle dukke opp. Det vil være oppgaver for vaktteamet både inne på festivalhotellet og utenfor. Vaktperiodene: Fredag 4.september fra 10.00 til 03.00. Lørdag 5.september fra 09.00 til 03.00.  Du må være stødig og serviceinnstilt for å kunne delta i vaktteamet. Festivalen jobber for å etablere en egen utdanning av frivillige arrangementverter/ vakter i samarbeid med offentlige myndigheter.

Artistlounge – servering frivillige

Frivillige og artister skal tas godt vare på. For de frivillige etableres det et pauserom inne på Scandic Hell hvor det til enhver tid er tørrmat og drikke tilgjengelig. Din oppgave blir å sørge for at det er ryddig og pent her i «hjerterommet» for alle frivillige.

Artistloungen etableres fra torsdag 3. september,  og er en tilbaketrukket avdeling inne på festivalhotellet. Her har du ansvaret for at det er ryddig og trivelig til enhver tid.

Her blir det satt frem snacks og frukt, samt at artistene har muligheten til å kjøpe drikke til en hyggelig pris. Her må man regne med å jobbe både dagtid og kveldstid.

Er du selvstendig, serviceinnstilt, arbeidsom og har øye for det lille ekstra, er du den vi ser etter.

Festivalkontor

Festivalkontoret til Blues in Hell holder til i sentrum av Stjørdal, men fra tirsdag 1. septebmer flytter vi hele kontoret til Scandic Hell hvor ett av møterommene omgjøres til festivalkontor. Kontoret er knutepunkt for festivalen. Vi gir informasjon til alle som oppsøker oss både internt og eksternt; frivillige, gjester, artister og alle andre som lurer på noe.

Vi har også ansvar for registrering og akkreditering av frivillige og alle andre ikke-betalende gjester, selge billetter og festivalpass til publikum, selge t-skjorter osv. Det er ingen krav om forkunnskaper, vi gir deg full opplæring i det du trenger å kunne. Men du må være komfortabel med å bruke PC i arbeidet. Vi ønsker oss serviceinnstilte folk i alle aldre, som har godt humør, stå på-vilje og takler perioder med stress. Teamet på festivalkontoret jobber under hele festivaluka, fra søndag før festivalen til siste festivaldag. Alle vil inngå i en vaktturnus for perioden.

Markedsføring – plakatering – utkjøring av flyers

Du er med i gjengen som skal sørge for at festivalen blir synlig i Stjørdal og ellers i trøndelag. Hovedoppgavene vil være å henge opp plakater, men du skal også hjelpe til med å dele/ kjøre ut flyers,  og promotere festivalen i tilknytning til andre arrangement i forkant av festivalen. Spesielt nevner vi alle lørdagene i august, samt i perioden 28.august – 5. september, hvor Blues in Hell vil ha en egen, fast festivalstand i gågata i Stjørdal sentrum, samt skal gjøre fremstøt i Trondheim. Det kreves ingen spesielle kvalifikasjoner, men er du imøtekommende og liker å prate med mennesker kan dette være noe for deg. Vi trenger frivillige over hele fylket (og landet for øvrig)!

Sponsorverter – salg næringsliv

Er du god på salg, er dette rette jobben for deg.

Du er kontaktperson, og tar hånd om våre gode samarbeidspartnere og sponsorer før, under og etter festivalen. En sponsorvert selger og distribuere billettpakker til partnere/ næringsliv i forkant av festivalen, og er vertskap for disse under selve festivalen. Du jobber tett opp mot ledelsen i festivalen i denne jobben.

Meld din interesse her