Arbeidsområder for frivillige

Her finner du nærmere informasjon om de ulike arbeidsoppgavene du kan jobbe med under Blues in Hell 2017.

Rigg festivalhotel – det magiske marked

Dette er gruppen som står for opp og ned rigg av det magiske marked, salgsboder og scener, oppheng reklame for våre samarbeidspartnere og plassering av møbler osv. inne i festivalhotellet Scandic Hell. Hotellet er festivalens konsertarena med fire scener som skal rigges opp fra Onsdag 30.8, samt rigges ned Søndag 3.9.

Men det er en god del forberedende jobbing i ukene og dagene før festivalen starter, med tilpassing av de ulike elementene til det magiske markedet. Det være seg snekring, maling, tapetsering, reparasjon av retro møbler, lamper osv. Festivalen har et eget verksted i Stjørdal og dette er et samlingspunkt for disse aktiviteter gjennom sommeren. Gruppen har også ansvaret for alle endringer av elementer under festivalen, som f. eks plassering av stoler før og etter konserter med sittende publikum. Det kan bli noen tunge løft, men vi prøver i høyest mulig grad og overlate de tunge løftene til maskiner. Med andre ord mye praktisk og fysisk arbeid.

De viktigste egenskapene her er godt humør og stå på-vilje.

Miljø

Du er engasjert, oppmerksom, bryr deg om miljøet og skaper trivsel der du går! Under festivalen bidrar du til et rent, ryddig og trivelig festivalhotell i samarbeid med renholdsavdelingen til Scandic Hell. Kildesortering, rydding av glass, holde toaletter og inne områdene rene, samt avfallshåndtering er en del av oppgavene. Jobben du gjør skaper et godt miljø for alle som er på festivalen: frivillige og publikum, så vel som artistene! Du trenger ingen erfaring, da du får full opplæring. Ofte vil dere gå sammen to og to under festivalen, slik at oppgavene går lettere og fortere (verv gjerne en venn til å bli med). Du er en del på farten, så det kan lønne seg å ha på gode sko. Bonusen er at du får med deg musikken og stemningen, samtidig som du går rundene både inne og utafor festivalhotellet.

Transport

Som sjåfør henter og bringer du våre artister i forbindelse med deres opphold hos oss. Til og fra flyplassen, mellom festivalhotell og andre arenaer etc. Her kreves det fleksibilitet med tanke på arbeidstider, du må være minst 23 år, og være glad i å kjøre bil og kunne slå av en prat med ”hvem som helst”.

Vi søker spesielt deg som kan være med å kjøre på dagtid gjennom hele festival uka. Toyota Hell Bil skaffer alle våre biler.

Artistvertskap

Som artistvert blir du en del av et team som jobber for at artistene skal ha et gjestfritt og upåklagelig opphold i Hell. Som artistvert skal du være tilgjengelig for artisten helt fra de ankommer til de drar – 24/7. Dere skal serve artisten i forhold til innhold i rider, oppmøtetider og øvrig tilrettelegging. Her må man beregne å jobbe så mye som artisten krever, og noen krever mye, mens andre krever mindre. Ingen kommer tettere på artistene en dere som jobber i denne gruppen. Det er ønskelig at du har jobbet med lignende tidligere.

Salg

Under festivalen er det salgsgjengen som ordner med salg av billetter, T-skjorter,

CD’ er og annen merchandise for festivalen og artistene. Her trenger vi kreative og serviceinnstilte personer som liker, eller kan like, å jobbe med salg.

Salg – Billetter

Har som hovedoppgave å selge billetter og festivalpass til publikum mot betaling. Billettselgerne bytter også forhåndskjøpte billetter mot adgangsbevis/ festivalarmbånd. Denne gruppen er Blues in Hell’s viktigste ansikt utad, da dere er våre festivalgjesters første kontaktpunkt. Gruppa må derfor være hyggelige og serviceinnstilt. Det vil også være behov for hjelp til salg av festivalpass i tilknytning til andre arr. i forkant av festivalen. Spesielt nevner vi alle lørdagene i August, samt i perioden 25.8-1.9, hvor Blues in Hell vil ha en egen fast festivalstand i gågata i Stjørdal sentrum.

Salg – Festivalartikler 

En viktig del av festivalen er salg av artikler/ merchandise for Blues in Hell og artister/band som gjester oss. Du tilbringer tiden i festivalens merchandise-bod.

Litt butikkerfaring kan være en fordel, men ikke en nødvendighet, da vi prøver å sette sammen et team som kan utfylle nødvendige funksjoner. Er du en kreativ person som kan vareeksponering, samt at du er god til å selge, passer du perfekt inn.

Det vil også være behov for hjelp til salg av årets t-skjorter i tilknytning til andre arr. i forkant av festivalen. Spesielt nevner vi alle lørdagene i August, samt i perioden 25.8-1.9, hvor Blues in Hell vil ha en egen fast festivalstand i gågata i Stjørdal sentrum.

Vakthold

Som en del av vaktteamet vil du inngå i festivalens største frivilligteam, og få ansvar for blant annet adgangskontroll og øvrig kontroll av scener, nødutganger og festivalhotellet i sin helhet. Den aller viktigste oppgaven er å sørge for at folk trives og at det er ro og orden på festivalområdet. Denne jobben gjøres i samarbeid med Scandic Hell sitt innleide vaktkorps. Blues in Hell har en profesjonell vaktledelse som har god erfaring dersom behovet for inngripen skulle dukke opp. Det vil være oppgaver for vaktteamet både inne på festivalhotellet og utenfor. Vaktperiodene: Fredag 1.9 fra 10:00 til 03:00. Lørdag fra 09:00 til 03:00. Det vil også bli behov for vakthold i perioden 25 – 31.8, hvor Blues in Hell vil ha egne kvelder med «festivaloppvarming» i lokalene til Hell Catering & Cafe i gågata i Stjørdal sentrum Du må være stødig og serviceinnstilt for å kunne delta i vaktteamet. Festivalen jobber for å etablere en egen utdanning av frivillige arrangements verter/ vakter i samarbeid med offentlige myndigheter.

Artist Lounge – Servering Frivillige

Frivillige og artister skal tas godt vare på. For de frivillige etableres et pause/ hvile telt på utsiden av Scandic Hell hvor det til enhver tid er tørrmat og drikke tilgjengelig. Din oppgave blir å sørge for at det er ryddig og pent her i «hjerterommet» for alle frivillige.

I artist loungen etableres fra Torsdag 31.8 og er en tilbaketrukket avd. inne i festivalhotellet. Her har du ansvaret for at det er ryddig og trivelig til enhver tid.

Her blir det satt frem snacks og frukt, samt at artistene har muligheten til å kjøpe drikke til en snill pris. Her må man regne med å jobbe både dagtid og kveldstid.

Er du selvstendig, serviceinnstilt, arbeidsom og har øye for det lille ekstra, er du den vi ser etter.

Andre oppgaver

Festivalkontor

Festivalkontoret til Blues in Hell holder til i sentrum av Stjørdal, men fra Mandag 28.8 flytter vi hele kontoret til Scandic Hell hvor et av møterommene omgjøres til festivalkontor. Kontoret er knutepunkt for festivalen. Vi gir informasjon til alle som oppsøker oss både internt og eksternt; frivillige, gjester, artister og alle andre som lurer på noe. Vi har også ansvar for registrering og akkreditering av frivillige og alle andre ikke-betalende gjester, selge billetter og festivalpass til publikum mot betaling, selge t skjorter osv. Det er ingen krav om forkunnskaper, vi gir deg full opplæring i det du trenger å kunne, men du må være komfortabel med å bruke PC i arbeidet. Vi ønsker oss serviceinnstilte folk i alle aldre, som har godt humør, stå på-vilje og takler perioder med stress. Teamet på festivalkontoret jobber under hele festivaluka, fra søndag før festivalen til siste festivaldag. Alle vil inngå i en vaktturnus for perioden.

Markedsføring – Plakatering – utkjøring av flyers

Du er med i gjengen som skal sørge for at festivalen blir synlig i Stjørdal og ellers i Trøndelag. Hovedoppgavene vil være å henge opp plakater, men du skal også hjelpe til med å dele/ kjøre ut flyers, festival avis og promotere festivalen i tilknytning til andre arr. i forkant av festivalen. Spesielt nevner vi alle lørdagene i August, samt i perioden 25.8-1.9, hvor Blues in Hell vil ha en egen fast festivalstand i gågata i Stjørdal sentrum, samt skal gjøre fremstøt i Trondheim. Det kreves ingen spesielle kvalifikasjoner, men er du imøtekommende og liker å prate med mennesker kan dette være noe for deg. Vi trenger frivillige over hele fylket (og landet forøvrig)!

Sponsorverter – salg næringsliv

Er du god på salg, er dette rette jobben for deg.

Du er kontaktperson og tar hånd om våre gode samarbeidspartnere og sponsorer før, under og etter festivalen. Selge og distribuere billettpakker til partnere/ næringsliv i forkant av festivalen, samt være vertskap under selve festivalen for disse. Du jobber tett opp mot ledelsen i festivalen i denne jobben.

MELD DEG PÅ I DAG

DET ER GØY Å JOBBE PÅ FESTIVAL!!