
Tora kommer "hjem" til Blues in Hell.
Lørdag 5. September.
Tora Dahle Aagård kommer til årets festival med sin nye og spennende konstellasjon "Tora Trio"!
Det blir en organisk varm konsertopplevelse hvor gitaren får spille hovedrollen. I dette prosjektet beveger Tora seg bort fra de store sceniske popbandproduksjonene hvor hun til enhver tid har full artistisk kontroll – til en nedstrippet og intim setting hvor alt er lov, og alt kan skje.
«Tora Trio er et prosjekt jeg startet fordi jeg ønsket å utfordre meg selv, både som musiker og som låtskriver. Hovedfokuset er lekenhet og improvisasjon, derfor har dette blitt et skikkelig hjertebarn for meg», forteller Tora om det nye, spennende prosjektet.
Tora går i disse dager i studio for å spille inn sitt aller første album med trioen, og festivalen er stolt av å kunne annonsere at Tora velger nettopp Blues in Hell til å lansere albumets første singel!
Tora ser frem til å få komme «hjem» til Blues in Hell: «Jeg startet min musikalske karriere i en trio som gikk under navnet "Bad Influence" så dette trioprosjektet blir på en måte litt som å komme hjem. Blues in Hell er også litt hjem for meg, siden det var en av de første festivalene som ga meg spillejobb, og som jeg har besøkt flere ganger i ettertid. Gleden har vært like stor hver gang. Nå skal jeg for første gang ta med meg trioen min dit i september. Vi kommer med splitter nye låter, som jeg tror bluespublikummet virkelig vil sette pris på.»
Tora Dahle Aagård tar deg med tilbake til sine musikalske røtter, hvor eventyret begynte. Hun inviterer til en leken og organisk kveld i bluesens, soulens og jazzens navn, hvor det vil bli servert en kombinasjon av både egne og andres låter, litt gammelt, og litt nytt. Og mye blues.
Vi gleder oss ekstra til denne konserten som avslutter lørdagskvelden på Sparebank 1 SMN scenen i Hell Amfi.